Titel

Google+
Share on Facebook
Share on Twitter
LinkedIN
Share on PUB

Coca-Cola investeert opnieuw meer in marketing en merkenbouw

Nieuws - Marketing - 09/02/2012

Coca-Cola bespaart maar speelt die besparingen meteen uit om opnieuw meer te investeren in zijn marketing en merkenbouw. Dat lezen we in Advertising Age. Het Amerikaanse vakblad raamt de investeringen op meerdere miljoenen dollar.

Bij de presentatie van zijn resultaten voor het laatste kwartaal kondigde Coca-Cola aan 550 tot 650 miljoen dollar te willen besparen tegen eind 2015 maar dat geld helemaal te willen investeren in marketing en merkenbouw – de en duurdere grondstoffen. Het liet bij de gelegenheid weten dat het zijn doelstelling voorbijstreefde om de voorbije vijf jaar 500 miljoen dollar te besparen.

De aankondiging door Coca-Cola komt vermoedelijk niet toevallig. PepsiCo zal dit jaar al 400 tot 500 miljoen dollar in de marketing van zijn merken investeren. Analisten riepen Coca-Cola eerder al op opnieuw meer te investeren in reclame om zijn positie weer te verstevigen.

 

 

 

 

 

 

PUBnl